15-те най-добри съвета при диетите за отслабване

Всеки знае как се свалят килограми:  по-малко ядене и повече спорт. Звучи наистина просто,  но в живота не винаги се оказва така.

Ето някои съвети, с които тази мисия може да бъде по-лесна.

1. Пийте много вода или други нискокалорични напитки

Хората понякога бъркат жаждата с глад и поемат допълнителни калории, когато дори и една чаша вода може да се окаже достатъчна.

Ако не обичате да пиете чиста вода, пробвайте да я разредите със сок или да прибавите резенче портокал или лимон. Подходящи са също билкови чайове, които имат сладък вкус, но почти не съдържат калории.

2. Помислете какво да прибавите към храненето си, а не какво да изключите от него

Постарайте се дневния ви режим да включва 5-9 порции плодове и зеленчуци.

Звучи много, но пък си заслужава, защото са полезни и няма вероятност да преядете.

За да ви е по-лесно, включете зеленчуците към основните ястия, напр. в супа или като гарнитура.

3. Убедете се, че наистина сте гладни

Когато ви се яде, потърсете физическите знаци на глада. Ако апетитът не идва от глад, колкото и да ядете, няма да се почувствате доволни.  Още повече стомахът ви е приблизително с размерите на юмрука ви, така че е необходима само шепа храна, за да го напълни достатъчно.

Когато приключите с храненето, трябва да се чувствате по-добре, а не надути, да ви е тежко или да сте уморени.

4. Внимавайте с вечерните похапвания

Безмисленото ядене се случва най-често след вечеря.  Седенето пред телевизора с пакет чипс или кутия бисквити е типичен пример за т.нар. хранителна амнезия, когато безмислено ядете нещо не защото сте гладни, а просто по навик.

Или затваряйте кухнята след определен час или яжте нискокалорична храна, но не повече от 100 калории.

5. Наслаждавайте се на любимите си храни

Пълното изключване на любимите храни от диетата не е добър вариант, защото впоследствие това може да доведе до преяждане.

Яжте любимите си храни, но бъдете скромни и не прекалявайте.

6. Когато решите да се поглезите с нещо по-калорично, излезте навън

Планирайте разходка с приятели до сладкарницата или до магазина за сладолед. Така ще си прекарате приятно и няма да държите изкушаващи храни вкъщи.

А за тези случаи, в които не можете да си позволите да излезете, най-добре хапнете плод.

7. Яжте по няколко пъти на ден

Ще отслабнете, ако приемате по-малко калории от колкото изразходвате, но ако сте постоянно гладни, приемът на по-малко калории може да се окаже трудна задача.

Изследванията показват, че хората, които се хранят 4-5 пъти на ден, по-лесно контролират теглото и апетита си.

Разделете дневните си калории в няколко малки порции и се постарайти вечерята да е последното ви ядене за деня.

8. Приемайте протеини при всяко хранене

Протеините изграждат мускулната маса и стимулират горенето на мазнини, като едновременно с това ви карат да се чувствате заситени.

9. Подлютете храната си

Подправките засилват вкуса на храната и стимулират вкусовите рецептори. Така с по-малко количество ще се чувствате заситени.

10. Напълнете хладилника със здравословна храна

Диетата ви ще е по-успешна, ако имате под ръка здравословна храна. Така, когато почувствате глад, вероятността да вдигнете телефона и да поръчате пица е по-малка.

11. Поръчвайте детски порции в ресторанта

Това е в случаите, когато сте решили да хапнете пица, сандвич или други вкусни, но не до там здравословни храни. Така ще държите под контрол количеството и калориите.

Друг номер е да се храните в малки чинии. По този начин храната изглежда повече, а щом мозъкът е задоволен, би трябвало стомахът също да е.

12.Хранете се според сезона

Причината да не харесвате определени плодове и зеленчуци може да е в това, че сте ги яли извън сезона, когато вкусът им не е толкова добър.

13. Намалете консумацията на тестени изделия

Достатъчно е само да намалите тестените изделия в менюто си и ще свалите един или два размера за година. Ако вместо хляб ядете зеленчуци, порцията ви обеднява с около 100-200 калорий.

14. Не използвайте храната като начин за справяне със стреса

Едва ли натъпкването със сладолед ще ви накара да се чувствате по-добре, когато се намирате под стрес. Най-вероятно след това ще ви е още по-зле, заради излишните калории, които сте приели.

Има много други алтернативни методи за справяне със стреса като четене на книга, слушане на музика, спорт, медитация.

15. Бъдете физически активни

Не използвайте упражненията, за да се „накажете“, че сте прекалили с яденето или за да си осигурите правото да ядете повече.

Когато спортувате си мислете колко тонизирани сте след това, колко по-добре спите и други стимулиращи неща, защото спорът е полезен за всеки, независимо дали се опитва да отслабне или не, така че той трябва да бъде част от начина на живот.